top of page

Διεθνής Τεχνικός Κώδικας

1. Καθορισμός

Η FIVA καθορίζει ένα Ιστορικό Όχημα ως ένα μηχανικά αυτοπροωθούμενο όχημα το οποίο έχει ηλικία τουλάχιστον 30 ετών το οποίο είναι διατηρημένο και συντηρημένο σε άρτια κατάσταση αναλόγως των ιστορικών του δεδομένων, το οποίο δεν χρησιμοποιείται ως καθημερινό μεταφορικό μέσο και το οποίο επομένως αποτελεί μέρος της τεχνολογικής και πολιτιστικής κληρονομιάς μας.

2. Ορολογία
  • ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΟΧΗΜΑ -  Ένα όχημα το οποίο πληροί τους όρους που καθορίζει η FIVA.

  • ΠΕΡΙΟΔΟΣ - Η Περίοδος κατά την οποία το Ιστορικό Όχημα ήταν σε κανονική χρήση. Αυτή μπορεί να διαφέρει από χώρα σε χώρα και συνήθως είναι τα 15 έτη.

  • ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ - Οι βασικές προδιαγραφές ενός οχήματος μέχρι την παρουσίαση ενός νεότερου τύπου από τον ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ του.

  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ - Πρόσωπο ή επιχείρηση που διατηρεί τα δικαιώματα του σχεδιασμού και σχεδιάζει, κατασκευάζει, συναρμολογεί και προωθεί εμπορικά ένα όχημα.

3. Γενικοί κανόνες

3.1 Το Ιστορικό Όχημα πρέπει να φυλάσσεται και να χρησιμοποιείται με κατάλληλο και φιλικό και το περιβάλλον τρόπο, να διατηρείται και να χρησιμοποιείται όπως και κατά την αρχική περίοδο της κατασκευής του.

3.2 Μετατροπές εκτός περιόδου και άλλες αλλαγές πρέπει να αποφεύγονται και να περιορίζονται μόνο σε όσες επιβάλει η νομοθεσία, ή σε περιπτώσεις αναπηρίας ή αδυναμίας του ιδιοκτήτη/οδηγού, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής χρήση του οχήματος στον δρόμο. Οι μετατροπές αυτές πρέπει να γίνονται στο πνεύμα της περιόδου και με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να αποκατασταθούν και το όχημα να επανέλθει στην από ιστορικής πλευράς ορθή και αρχική του κατάσταση.

3.2 Μετατροπές και αλλαγές πρέπει να καταγράφονται με τέτοιο τρόπο, ώστε μελλοντικά κάποιος να γνωρίζει τις διαφορές του οχήματος από την αρχική του κατάσταση.  Αυτή η πληροφορία πρέπει να εμφανίζεται στην κάρτα FIVA.

4. Τεχνική κατάταξη οχήματος

Κατηγορίες οχημάτων:

ΚΑΝΟΝΙΚΟ

Ένα Ιστορικό Όχημα που βρίσκεται σε κατάσταση σύμφωνη με τις αρχικές του προδιαγραφές όπως παραδόθηκε από τον κατασκευαστή. Μικρές διακοσμητικές αλλαγές περιόδου και τυπικά «αξεσουάρ» διαθέσιμα στην αγορά κατά την αρχική του περίοδο μπορούν να γίνουν αποδεκτά.

 

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΝΤΟΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Ένα Ιστορικό Όχημα ειδικώς κατασκευασμένο ή τροποποιημένο εντός περιόδου για ειδικούς σκοπούς, χαρακτηριστικό του είδους του και επομένως, ιστορικού ενδιαφέροντος.

 

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΚΤΟΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Μετατροπές εκτός Περιόδου σε ένα Ιστορικό Όχημα με αποδεδειγμένη ταυτότητα, οι οποίες όμως ήταν χαρακτηριστικές κατά την Περίοδο που έγιναν με την χρήση εξαρτημάτων προδιαγραφών της αρχικής Περιόδου.

 

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Μετατροπές εκτός Περιόδου σε ένα Ιστορικό Όχημα με αποδεδειγμένη ταυτότητα, οι οποίες έχουν γίνει με την χρήση εξαρτημάτων μη διαθέσιμης τεχνολογίας κατά την Περίοδο. Ένα τέτοιο όχημα πρέπει να διατηρεί το αρχικό πλαίσιο και αμάξωμα, με τις προδιαγραφές Περιόδου για τον τύπο του.

Εφόσον το πλαίσιο ή το αυτοφερόμενο πλαίσιο παραμένουν αμετάβλητα και τρία (3) ή περισσότερα μέρη από αυτά που αναφέρονται  παρακάτω, έχουν αντικατασταθεί με Μετατροπές Εκτός Περιόδου:
 

  1. Κινητήρας

  2. Μετάδοση κίνησης

  3. Τροχοί

  4. Εμπρόσθια ανάρτηση / σύστημα διεύθυνσης

  5. Οπίσθια ανάρτηση

5. Κατάταξη οχημάτων κατά περιόδους

Για τις εκδηλώσεις FIVA παραδοσιακά τα οχήματα κατατάσσονται στις εξής κατηγορίες:

  • Κατηγορία A "Ancestor": οχήματα κατασκευασμένα μέχρι 31/12/1904

  • Κατηγορία B "Veteran": οχήματα κατασκευασμένα από 1/1/1905 έως 31/12/1918

  • Κατηγορία C "Vintage": οχήματα κατασκευασμένα από 1/1/1919 έως 31/12/1930

  • Κατηγορία D "Post Vintage": οχήματα κατασκευασμένα από 1/1/1931 έως 31/12/1945

  • Κατηγορία E "Post War": οχήματα κατασκευασμένα από 1/1/1946 έως 31/12/1960

  • Κατηγορία F "Classic": οχήματα κατασκευασμένα από 1/1/1961 έως 31/12/1970

  • Κατηγορία G: οχήματα κατασκευασμένα από 1/1/1971 έως 31/12/1980

  • Κατηγορία H: οχήματα κατασκευασμένα από 1/1/1981 έως τη συμπλήρωση της 30-ετίας όπως ορίζει ο κανονισμός της FIVA

6. Προσδιορισμός ημερομηνίας κατασκευής και κατάταξη

6.1 Στοιχεία απαιτούμενα για τον προσδιορισμό της ημερομηνίας κατασκευής και την κατάταξη ενός οχήματος, ή μερών ενός οχήματος, πρέπει να περιέχουν κάθε σχετική πληροφορία και πιστοποίηση. Αριθμοί πλαισίου και κινητήρα απαιτούνται.

6.2 Η ευθύνη για την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων βαρύνει πάντα τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

6.3 Ο Επίσημος Εκπρόσωπος της FIVA της χώρας (ANF), είναι υπεύθυνος για τον προσδιορισμό της ημερομηνίας κατασκευής και κατατάξεως του οχήματος.

6.4 Ένα Ιστορικό Όχημα που έχει εκτιμηθεί από τον Επίσημο Εκπρόσωπο μιας χώρας θα γίνεται φυσιολογικά αποδεκτό από άλλα μέλη της FIVA. Εάν ένας Επίσημος Εκπρόσωπος έχει αμφιβολίες σχετικά με τις λεπτομέρειες ενός οχήματος για το οποίο επιχειρεί να εκδώσει κάρτα FIVA, μπορεί να αναζητήσει επιπλέον πληροφορίες από άλλους Εκπροσώπους. Σε τέτοιες περιπτώσεις η σχετική τεκμηρίωση πρέπει να είναι διαθέσιμη προς τον ερωτώντα Εκπρόσωπο ή την Τεχνική Επιτροπή.

6.5 Σε περίπτωση ανυπέρβλητης διαφωνίας σχετικά με την χρονολόγηση και/ή την κατάταξη μεταξύ του ιδιοκτήτη και του Επισήμου Εκπροσώπου της χώρας, ή μεταξύ Εκπροσώπων, το ζήτημα πρέπει να υποβάλλεται στην Τεχνική Επιτροπή της FIVA προς απόφαση με καταβολή του σχετικού αντιτίμου. Η απόφαση της Τεχνικής Επιτροπής της FIVA είναι τελική.

7. Κάρτα Αναγνώρισης FIVA

7.1 Η Κάρτα Αναγνώρισης FIVA εκδίδεται για οχήματα που εμπίπτουν στις απαιτήσεις του Τεχνικού Κώδικα.

7.2 Η Κάρτα Αναγνώρισης είναι ένα έγγραφο αναγνώρισης, που εκδίδεται από τον Επίσημο Εκπρόσωπο προκειμένου να ταυτοποιήσει ένα Ιστορικό Όχημα κατόπιν επιθεώρησης από την FIVA ή τον εκπρόσωπό της. Η Κάρτα FIVA παραμένει ιδιοκτησία της FIVA μονίμως και έχει ισχύ δέκα ετών, ή μέχρι την αλλαγή ιδιοκτησίας του oχήματος. 

7.3 Σε μία χώρα όπου υπάρχει Επίσημος Εκπρόσωπος της FIVA, ο ιδιοκτήτης ενός Ιστορικού Οχήματος, καταχωρημένο στην ίδια χώρα, πρέπει να υποβάλλει αίτηση για έκδοση Κάρτας FIVA σε αυτόν τον Εκπρόσωπο, σύμφωνα με το τον Τεχνικό Κώδικα της FIVA. Ένας Επίσημος Εκπρόσωπος δεν μπορεί να εκδώσει Κάρτα Αναγνώρισης FIVA για ένα όχημα ταξινομημένο σε άλλη χώρα.

7.4 Για Ιστορικά Οχήματα τα οποία δεν έχουν ταξινομηθεί, η αίτηση για την έκδοση Κάρτας Αναγνώρισης FIVA πρέπει να υποβάλλεται στον Επίσημο Εκπρόσωπο της χώρας όπου κατοικεί ο ιδιοκτήτης.

7.5 Σε μία χώρα όπου δεν υπάρχει Επίσημος Εκπρόσωπος, ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος, το οποίο είναι ταξινομημένο σε αυτή τη χώρα, πρέπει να υποβάλει αίτηση στην Τεχνική Επιτροπή της FIVA προκειμένου να αποκτήσει Κάρτα Αναγνώρισης FIVA.

7.6 Μέλος ενός συνδεδεμένου με τη FIVA Σωματείου, του οποίου αίτημα για έκδοση Κάρτας Αναγνώρισης FIVA έχει απορριφθεί, ή έχει υπάρξει διαφωνία ως προς την κατηγοριοποίηση εκ μέρους του Επισήμου Εκπροσώπου, μπορεί να καταθέσει ένσταση εναντίον αυτών των αποφάσεων στην Τεχνική Επιτροπή της FIVA, η οποία έχει την δυνατότητα να παραχωρήσει αρμοδιότητα σε υποεπιτροπή της. Εάν το ζήτημα παραμείνει ανεπίλυτο, η ένσταση μπορεί να κατατεθεί στο Συμβούλιο Ενστάσεων, το οποίο θα συσταθεί από την Γενική Επιτροπή, για οριστική επίλυση.

7.7 Η Κάρτα Αναγνώρισης της FIVA είναι ένα έγγραφο προσδιορισμένο στον Τεχνικό Κώδικα FIVA.

 

7.8 Η FIVA, ο Επίσημος Εκπρόσωπος της (ANF), ή κάποιος επίσημος αξιωματούχος αυτής μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να ανακαλέσουν ένα Πιστοποιητικό Αναγνώρισης. Σε αυτή την περίπτωση το Πιστοποιητικό θα πρέπει άμεσα να επιστραφεί στην εκδίδουσα Αρχή με ταυτόχρονη δήλωση του λόγου ανάκλησης. Η Τεχνική Επιτροπή μπορεί να ανατρέψει την απόφαση ανάκλησης μιας Κάρτας Αναγνώρισης που έχει ληφθεί από τον Επίσημο Εκπρόσωπο.

8. FIVA Youngtimer Registration Document

Ένα όχημα μπορεί να χαρακτηριστεί ως 'Youngtimer' εφόσον είναι μεταξύ 20 και 29 ετών, διατηρημένο σε καλή κατάσταση και χρησιμοποιείται συνήθως για αναψυχή, ενώ μπορεί να είναι επιλέξιμο για να λάβει Κάρτα FIVA όταν γίνει 30 ετών.

Ένα τέτοιο όχημα μπορεί να λάβει "FIVA Youngtimer Registration Document" με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται για έκδοση Κάρτας Αναγνώρισης FIVA για ένα Ιστορικό Όχημα.

9. Λοιπά

Επιπλέον κανόνες ή αποφάσεις που τυχόν ληφθούν από την Τεχνική Επιτροπή μετά την έκδοση του Τεχνικού Κώδικα, πρέπει να θεωρηθούν ως μέρος αυτού.

bottom of page