top of page

Ο Paul Bracq στο Hall of Fame Κληρονομιάς της FIVA!



Τον περασμένο Σεπτέμβριο η FIVA τίμησε για τη τεράστια προσφορά του στην αυτοκίνηση εισάγοντας τον στο Heritage Hall of Fame, έναν από τους πλέον επιδραστικούς σχεδιαστές, τον περίφημο Paul Bracq. Η τελετή έλαβε χώρα στις 24 Σεπτεμβρίου 2024 στην κατοικία του Paul Bracq στο Μπορντό της Γαλλίας παρουσία των κ.κ., προέδρου της FIVA Tiddo Bresters, αντιπροέδρων της FIVA Laurent Hériou και Gautam Sen και του προέδρου της Γαλλικής ομοσπονδίας αυτοκινήτων εποχής (FFVE) Jean-Louis Blanc.

Ο πρόεδρος της FIVA κύριος Tiddo Bresters παραδίδει το βραβείο στον P. Bracq
Ο πρόεδρος της FIVA κύριος Tiddo Bresters παραδίδει το βραβείο στον P. Bracq

Γεννημένος στις 13 Δεκεμβρίου 1933 στο Μπορντό της Γαλλίας, ο Paul Bracq αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους σχεδιαστές στην ιστορία της αυτοκίνησης. Η λαμπρή καριέρα του καλλιτέχνη Paul Bracq χτίσθηκε μέσα από τη συνεργασία του με εταιρείες κολοσσούς όπως οι, Citroën, Mercedes-Benz, BMW και Peugeot δημιουργώντας μία παρακαταθήκη που περιλαμβάνει μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Το πιο γνωστό εξ’ αυτών η λιμουζίνα Mercedes-Benz 600 Pullman (W 100), ένα από τα καλύτερα μοντέλα όλων των εποχών που αποτέλεσε για περισσότερα από 18 χρόνια τη μοναδική επιλογή, αρχηγών κρατών, μεγιστάνων και πασίγνωστων καλλιτεχνών. Παρουσιάστηκε το 1963 και μέχρι το 1981 οπότε και τερματίστηκε η παραγωγή του παρήχθη σε μόλις 2.618 μονάδες.


Απαράμιλλη αρχοντιά σε τέσσερις τροχούς μα και άκρατη πολυτέλεια για μία δημιουργία σημείο αναφοράς στο διηνεκές
Απαράμιλλη αρχοντιά σε τέσσερις τροχούς μα και άκρατη πολυτέλεια για μία δημιουργία σημείο αναφοράς στο διηνεκές

Παρά το θηριώδες παρουσιαστικό (μήκος αμαξώματος 5,54 μέτρα) η απαράμιλλη διαχρονική κομψότητα που το χαρακτηρίζει, τόσο εξωτερικά όσο και στο υπερπολυτελές σαλόνι, το καθιστούν ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα όλων των εποχών, με τα εύσημα του σχεδιασμού να αποδίδονται ασφαλώς στον δημιουργό του, τον P. Bracq.


H καριέρα του ξεκίνησε στη Citroën στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ενώ λίγα χρόνια αργότερα και πιο συγκεκριμένα το 1957 προσελήφθη από, την Daimler-Benz για να διευθύνει τα στούντιο Advanced Design στο Sindelfingen. Από αυτό το σημείο και πέρα όλα τα άλλα είναι πλέον ιστορία. Μία μεγαλειώδης ιστορία η οποία μέχρι το 1967 περιλαμβάνει μία σειρά από εκπληκτικές δημιουργίες (πέραν της Pullman 600 δηλαδή) όπως, η «Παγόδα» 220S Coupé, αλλά και οι σειρές W108 και W114/115 κ.α.

Η θρυλική Παγόδα απλά πανέμορφη…
Η θρυλική Παγόδα απλά πανέμορφη…

Το 1967 επέστρεψε στα Γαλλικά πάτρια εδάφη και ξεκινά τη συνεργασία του με το στούντιο Brissonau & Lotz αναλαμβάνοντας το σχεδιασμό, των εσωτερικών χώρων του τρένου υψηλής ταχύτητας TGV, αλλά και δύο πρωτότυπων σπορ κουπέ μοντέλων για λογαριασμό των BMW και Simca.


Το 1970, ο Bracq επέστρεψε και πάλι στη Γερμανία ως διευθυντής σχεδιασμού της BMW αυτή τη φορά, θέση που κατείχε μέχρι και το 1974. Μέσα σ’ αυτό το σύντομο διάστημα πρόλαβε να αφήσει το προσωπικό του στίγμα δημιουργώντας μοντέλα σταθμούς στην αναμφίβολα τεράστια ιστορία της BMW. Στα πνευματικά του τέκνα την συγκεκριμένη περίοδο της παρουσίας του στην εταιρεία του Μονάχου περιλαμβάνονται οι πρώτες γενιές, της σειράς 3(E21), της σειράς 7(Ε23) και τη σειράς 6 coupé(Ε24). Επιπρόσθετα εν έτει 1973 το «μαγικό» του χέρι εμπλέκεται και στη σχεδίαση του πρωτότυπου μοντέλου BMW Turbo (που λίγα χρόνια αργότερα αποτέλεσε τη βάση του πασίγνωστου κεντρομήχανου supercar M1) γεγονός που εκείνη του χρονιά του απέφερε το βραβείο «Concept Car of the Year» από το ελβετικό περιοδικό αυτοκινήτου Revue Automobile Suisse.

Ο Paul Bracq επί το έργον δουλεύοντας πάνω στο σχέδιο της BMW Turbo
Ο Paul Bracq επί το έργον δουλεύοντας πάνω στο σχέδιο της BMW Turbo


Το 1974 μετά από τέσσερα άκρατου δημιουργικού οίστρου στη BMW, ο Bracq αποφασίζει να επιστρέψει οριστικά στη Γαλλία και εντάσσεται στο δυναμικό της Peugeot, αναλαμβάνοντας την εσωτερική σχεδίαση μοντέλων της Γαλλικής εταιρείας (βλ. 305, 505, 205, 405, 106, 406 και 206) θέση που διατήρησε μέχρι και το 1996.

Από αριστερά προς τα δεξιά οι κ.κ. Jean-Luc Fournier, Patrick Rollet, Laurent Heriou και Tiddo Bresters παρακολουθούν με προσοχή τον P. Bracq να τους επεξηγεί ένα από τα πολλά σχέδια του
Από αριστερά προς τα δεξιά οι κ.κ. Jean-Luc Fournier, Patrick Rollet, Laurent Heriou και Tiddo Bresters παρακολουθούν με προσοχή τον P. Bracq να τους επεξηγεί ένα από τα πολλά σχέδια του

Ωστόσο η έντονα καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία και το πάθος του P. Bracq, αμφότερα άρρηκτα συνδεδεμένα με τα αυτοκίνητα, εννοείται, έχουν και έναν επιπλέον τρόπο έκφρασης με τη μορφή, εικονογραφήσεων και έργων ζωγραφικής-γλυπτικής, τα οποία εκτίθενται σε μουσεία τέχνης σε όλο τον κόσμο (Νέα Υόρκη, Ελσίνκι, Τορίνο, Μόναχο, Παρίσι κ.α.).

Σήμερα παρά το προχωρημένο της ηλικίας του, διατηρεί στο ακέραιο το άσβεστο πάθος της δημιουργίας όπως απέδειξε πρόσφατα, καθώς με τη χρήση ασπρόμαυρων φωτογραφιών από τη δεκαετία του 1930 επανέφερε σχέδια των Bugatti Royale Roadster Esders και Atlantic(1938), αλλά και της Horch του 1938.

Επιπλέον κατά καιρούς συμμετέχει κριτής σε εκδηλώσεις Concours d'elegance, στο Παρίσι, το Μόντε Κάρλο και τις Βρυξέλλες.





Μerci bien Mr. Bracq!


Παρά τα 92 του χρόνια, ο εξαιρετικός δημιουργός παραμένει δραστήριος και ενεργός κάνοντας αυτό που αγαπά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο: σχεδιάζοντας αυτοκίνητα, τι άλλο;
Παρά τα 92 του χρόνια, ο εξαιρετικός δημιουργός παραμένει δραστήριος και ενεργός κάνοντας αυτό που αγαπά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο: σχεδιάζοντας αυτοκίνητα, τι άλλο;

bottom of page